OnLive zwalnia wszystkich pracowników

20 sierpnia 2012, 07:51

Oferująca gry w chmurze firma OnLive, o której głośno zrobiło się w 2010 roku, zwolniła wszystkich swoich pracowników. Jej rzecznik, Brian Jaquet, zapewnił, że przedsiębiorstwo nie kończy działalności



Doktorantka z Wrocławia tworzy kombinezon do nauki gry w golfa

7 lipca 2023, 17:12

Miłośniczka golfa Justyna Bącela, doktorantka Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej, pracuje nad kombinezonem ułatwiającym naukę gry w golfa. Zafascynowana od 10 lat golfem młoda uczona jest instruktorką tej gry i stara się promować ją wśród kobiet i dzieci. Wciąż jednak pamięta, jakie kłopoty sprawiały jej początkowe etapy nauki. Szczególnie trudnym elementem jest swing golfowy, skomplikowany ruch całego ciała.


Windowsowe gry na komputerach Apple'a

4 sierpnia 2006, 10:14

Firma TransGaming poinformowała o stworzeniu programu Cider, który pozwoli autorom gier dla systemu Windows na łatwe przygotowanie ich do uruchomienia na komputerach Apple'a. Biorąc pod uwagę fakt, że na komputery Macintosh nie ma zbyt wielu gier, nowy program może spowodować, że więcej osób wybierze właśnie system Apple'a.


Chcesz lepiej grać? Idź najpierw spać

9 czerwca 2010, 14:52

Popularna konsolowa gra wideo - „Guitar Hero" - stała się jednym z ulubionych narzędzi naukowców zajmujących się... snem. Stanowi ona doskonały test umiejętności i nauki skomplikowanych zadań psychomotorycznych.


Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man

16 czerwca 2017, 09:25

Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.


Jedno z kasyn w Second Life

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life

4 kwietnia 2007, 14:48

Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.


© Aaron Logan, Creative Commons

Małpy odczuwają żal podecyzyjny

27 maja 2011, 16:40

Naukowcy z Yale University dowodzą, że nie tylko człowiek odczuwa żal podecyzyjny. Zauważono go bowiem również u małp, które najwyraźniej zastanawiają się też, nad tym, co by było, gdyby dokonały innego wyboru.


Sztuczna inteligencja wygrała w wieloosobowym pokerze. Padła ostatnia granica

12 lipca 2019, 10:26

Przed dwoma laty program Libratus wygrał w pokera z czterema zawodowcami. Wielodniowy turniej był rozgrywany w konwencji jeden na jednego, a ludzie ponieśli sromotną klęskę. Dla sztucznej inteligencji był to olbrzymi krok naprzód, jednak nawet współtwórca Libratusa, profesor Tuomas Sandholm, nie wierzył, by SI poradziła sobie jednocześnie z większą liczba graczy. Uczony właśnie udowodnił sam sobie, że się mylił.


Chłód wykluczenia

16 września 2008, 14:03

O człowieku zdystansowanym, nieprzystępnym często mówi się, że jest chłodny. Ktoś nieczuły ma zamiast serca lód. Tego typu porównania pojawiają się nie tylko w języku potocznym, identyczną metaforykę spotyka się też w bajkach, np. Królowej śniegu. Czy mamy więc do czynienia z figurą czysto retoryczną, czy np. samotność, desperacja lub smutek mogą naprawdę obniżyć ciepłotę ciała?


Android pod ostrzałem

25 stycznia 2013, 10:34

Popularność Androida ma, niestety, swoją cenę. Trend Micro ostrzega, że użytkownicy tego systemu są coraz bardziej narażeni na ataki cyberprzestępców. Już w bieżącym roku liczba nowych szkodliwych programów atakujących Androida może przekroczyć milion.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy